Stiftet fredag den 25. AUG 2000
§ 1
AFDELINGENS NAVN OG HJEMSTED
Stk. 1:
Afdelingens navn er "Politiets Idrætsforening, København,
Golfafdelingen".
Afdelingens hjemsted er København.
§ 2
AFDELINGENS FORMÅL
Stk. 1:
Det er Golfafdelingens formål at varetage medlemmernes interesser
og give dem lejlighed til at dyrke golf under de bedst mulige
betingelser.
Stk. 2:
Golfafdelingen har til formål at fremme interessen for golf, ved
at være samlingssted for golfinteresserede deltagelse i og
afholdelse af golfarrangementer og turneringer uddannelse i teori
og praksis varetagelse af fællesinteresser vedr. golf.
§ 3
MEDLEMSKAB AF ORGANISATIONER
Stk. 1:
Golfafdelingen er en af flere idrætsafdelinger under Politiets
Idrætsforening, København.
Stk. 2:
Golfafdelingen er underkastet love og bestemmelser for følgende
organisationer:
Danmarks Idrætsforbund (DIF)
Dansk Golf Union (DGU)
Dansk Politi-Idræts Forbund (DPIF)
Politiets Idrætsforening, København (PI)
§ 4
OPTAGELSE AF MEDLEMMER
Stk. 1:
Som medlem kan optages alle ansatte inden for politier samt disses
ægtefæller, samlevere og børn. Civile kan optages i afdelingen som
medlemmer, såfremt intet konkret taler imod.
For at kunne optages som medlem af Golfafdelingen kræves desuden,
at man er medlem at Politiets Idrætsforening, København.
Stk. 2:
Indmeldelse skal ske skriftligt til kassereren ved udfyldelse af
Golfafdelingens egen indmeldelsesblanket.
§ 5
KONTIGENT
Stk. 1:
Golfafdelingens særkontingent fastsættes for 1 år ad gangen på det
ordinære medlemsmøde.
Stk. 2:
Særkontingentet opkræves som hovedregel månedsvis forud via
Sprogforbundet.
Stk. 3:
Hvor dette ikke er muligt, opkræves det årlige særkontingent
kvartalsvis forud.
§ 6
UDMELDELSE - EKSKLUSION
Stk. 1:
Til gyldig udmeldelse af Golfafdelingen kræves, at den sker
skriftligt med mindst 8 ugers varsel. Medlemmet har krav på en
skriftlig bekræftelse. Golfafdelingen har ingen forpligtelser ved
manglende udmeldelse.
Stk. 2:
Er særkontingent ikke indbetalt 4 uger efter rettidig betalingsdag
rykkes skriftligt for betaling. Sammen med rykkerskrivelse
fremsendes kopi af vedtægternes § 6.
Såfremt indbetaling fortsat ikke har fundet sted 4 uger fra
rykkerskrivelsens datering, kan Golfafdelingen skriftligt
ekskludere vedkommende af Golfafdelingen med virkning fra næst
følgende kontingentindbetalingsdato, dog med mindst 8 dages
varsel.
Stk. 3:
Ingen, der er udelukket p.g.a. kontingentrestance, kan optages som
medlem på ny, før vedkommende har betalt sin gæld til
Golfafdelingen, herunder eventuelt rykkergebyr.
Stk. 4:
Golfafdelingen kan endvidere ekskludere et medlem når særlige
forhold giver anledning dertil. Golfafdelingens beslutning herom
kræver dog, at mindst 2/3 af Golfafdelingens afdelingsudvalg har
stemt for eksklusionen.
Stk. 5:
Vedkommende skal, inden Golfafdelingen træffer sin afgørelse, have
haft lejlighed til at fremføre sit forsvar, og medlemmet kan kræve,
at spørgsmålet om eksklusion afgøres på det først kommende
medlemsmøde.
Stk. 6:
I alle tilfælde, hvor eksklusion skal behandles på et medlemsmøde,
har vedkommende krav på at få meddelelse herom senest 3 døgn før
medlemsmødet, ligesom vedkommende har adgang til den del af
medlemsmødet, der vedrører eksklusionsspørgsmålet, hvor han har ret
til at forsvare sig.
Stk. 7:
Spørgsmål om eksklusion skal optages som et særskilt punkt på
dagsordenen.
Stk. 8:
Eksklusion af et medlem kræver ved alle instanser 2/3
stemmemajoritet af de stemmeberettigede medlemmer.
Stk. 9:
Et medlem, der er ekskluderet i henhold til et
medlemsmødebeslutning, kan kun optages som medlem ved en ny
medlemsmødebeslutning. Her kræves samme majoritet som ved
beslutning om eksklusion.
Stk. 10:
Såfremt et medlem ekskluderes fra Golfafdelingen, skal
forretningsudvalget underrettes herom.
§ 7
ORDINÆRT MEDLEMSMØDE
Stk. 1:
Medlemsmødet er med de indskrænkninger, som disse vedtægter
foreskriver, højeste myndighed i alle Golfafdelingens
anliggende.
Stk. 2:
Det ordinære medlemsmøde, der afholdes hvert år inden udgangen af
2. kvartal, indkaldes med 8 dages varsel, og skal være meddelt i
bladet POLITI-IDRÆT måneden før medlemsmødet.
Stk. 3:
Forslag, der ønskes forelagt medlemsmødet til vedtagelse, skal
være Golfafdelingen i hænde senest 3 dage før medlemsmødets
afholdelse.
Stk. 4:
Kun medlemmer af Golfafdelingen har adgang til medlemsmødet.
Bestyrelsen kan invitere gæster.
Stk. 5:
Stemmeret har alle medlemmer af Golfafdelingen, som ikke er i
kontingentrestance.
Stk. 6:
Stemmeret kan kun udøves ved personlig fremmøde.
§ 8
DAGSORDEN
Stk. 1:
Dagsorden for det ordinære medlemsmøde skal omfatte følgende
punkter:
Valg af dirigent
Valg af stemmeudvalg - 3 medlemmer.
Golfafdelingens beretning for det forløbne år.
Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse for det
forløbne år.
Fastlæggelse af særkontingent samt budget for det kommende
år.
Behandling af indkommende forslag.
Valg jf. § 11 og § 13.
Eventuelt.
§ 9
MEDLEMSMØDETS LEDELSE MV.
Stk. 1:
Medlemsmødet vælger sin dirigent blandt de fremmødte
medlemmer.
Stk. 2:
Medlemsmødets beslutninger træffes ved simpelt flertal blandt de
fremmødte stemmeberettigede medlemmer, bortset fra de i disse
vedtægter specielt nævnte tilfælde (Eksklusion, vedtægtsændringer
og Golfafdelingens nedlæggelse).
Stk. 3:
Dirigenten bestemmer afstemningsmåden. Dog skal afstemning og valg
foregå skriftligt, såfremt blot 1 bestyrelsesmedlem eller 1/10 af
de fremmødte, stemmeberettigede medlemmer begærer dette.
Stk. 4:
Alle afstemninger om eksklusion skal foregå skriftligt.
Stk. 5:
Medlemsmødets beslutninger indføres i protokol, hvori også referat
af forhandlingerne skal optages i det omfang, dirigenten
bestemmer.
Dirigenten underskriver protokollen.
Stk. 6:
Alle valg sker ved direkte valg til de enkelte poster.
§ 10
EKSTRAORDINÆRT MEDLEMSMØDE
Stk. 1:
Ekstraordinært medlemsmøde kan til enhver tid indkaldes af
Golfafdelingens afdelingsbestyrelse.
Stk. 2:
Ekstraordinært medlemsmøde skal indkaldes, når mindst 1/10 af de
stemmeberettigede medlemmer skriftligt stiller krav herom til
Golfafdelingen.
Stk. 3:
I sidstnævnte tilfælde skal medlemsmødet afholdes senest 3 uger
efter at begæringen er fremsat overfor Golfafdelingen med oplysning
om, hvilke emner der ønskes behandlet.
Stk. 4:
Indkaldelse til ekstraordinært medlemsmøde skal ske med 8 dages
varsel. Med indkaldelsen skal følge en dagsorden, hvoraf det
fremgår, hvilke emner der skal behandles.
Stk. 5:
Forslag til fremlæggelse på det ekstraordinære medlemsmøde skal
være Golfafdelingen i hænde senest 3 dage inden generalforsamlingen
afholdes.
Stk. 6:
Ved ekstraordinært medlemsmøde, indvarslet på begæring af
medlemmer, skal mindst halvdelen af de begærede medlemmer være til
stede, for at medlemsmødet er beslutningsdygtig.
§ 11
VALG TIL GOLFAFDELINGENS AFDELINGSUDVALG
Stk. 1:
Golfafdelingens afdelingsudvalg er afdelingens daglige ledelse og
repræsenterer afdelingen i alle forhold.
De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter
afdelingen i henhold til lovene.
Stk. 2:
Golfafdelingens afdelingsudvalg skal bestå af mindst 3 personer.
Formand, næstformand og kasserer.
Valgene gælder for 2 år.
Næstformand og kassereren vælges på ulige år.
Stk. 3:
Kun medlemmer, der er til stede på medlemsmødet, eller som ved
forslagsstilleren har givet skriftligt tilsagn, er valgbare.
§ 12
KONSTITUERING - TEGNINGSRET
Stk. 1:
Golfafdelingens afdelingsudvalg fastsætter sin
forretningsorden.
Stk. 2:
Golfafdelingens afdelingsudvalg er kun beslutningsdygtig, når
mindst halvdelen af dets medlemmer, heriblandt formanden eller
næstformanden, er tilstede.
Stk. 3:
I formandens forfald indtræder næstformanden i dennes sted.
Stk. 4:
Over Golfafdelingens afdelingsmøder føres en protokol.
Stk. 5:
Golfafdelingen tegnes af afdelingsformanden.
Ved økonomiske dispositioner kræves dog underskrift af såvel
formanden som kassereren.
Stk. 6:
I alle sager, der angår køb, salg eller pantsætning af fast
ejendom eller løsøre, tegnes Golfafdelingen af formanden,
næstformanden og kassereren i forening.
§ 13
REGNSKAB OG REVISION
Stk. 1:
Golfafdelingens regnskabsår er kalenderåret.
Stk. 2:
Golfafdelingens kasserer er pligtig til at føre et løbende
kasseregnskab og at fremsende det kvartalsvise regnskab inden den
5. i det efterfølgende kvartal til kassereren i Politiets
Idrætsforening, KBH.
Stk. 3:
Kassereren skal ved regnskabsårets afslutning afgive
driftsregnskab for det foregående år, samt status pr. 31. december
til foreningens revisor.
Stk. 4:
I Golfafdelingen vælges 2 revisorer samt 1 revisorsuppleant på den
ordinære medlemsmøde for 2 år.
Stk. 5:
Driftsregnskab og status forelægges på det ordinære medlemsmøde
til godkendelse og skal være forsynet med revisorpåtegning.
§ 14
VEDTÆGTSÆNDRINGER
Stk. 1:
Ændringer af Golfafdelingens vedtægter og regulativer kan ske på
ethvert lovligt indvarslet medlemsmøde men kræver, at mindst 2/3 af
de afgivne stemmer er for forslaget.
Stk. 2:
Ændringer af vedtægter og regulativer kræver forretningsudvalgets
godkendelse.
§ 15
GOLFAFDELINGENS NEDLÆGGELSE
Stk. 1:
Golfafdelingen kan kun nedlægge sig selv på et i samme anledning
indkaldt ekstraordinært medlemsmøde, hvor ¾ af de afgivne stemmer
er for nedlæggelse.
Stk. 2:
Ved en sådan nedlæggelse overgår afdelingens formue og aktiver til
Politiets Idrætsforening, København, der i samråd med
Golfafdelingens afgående afdelingsudvalg træffer beslutning om
fordeling af disse.
Således vedtaget på det stiftende medlemsmøde fredag den 25.
AUG 2000.